Katastrofa Airbusa i pociąg z „rybkami” jadący na Ukrainę?.


Ostatni tydzień to była ma wspaniała przygoda ski-alpinizmu w Alpach Rodniańskich w Rumunii (5 dni w super słońcu za ca 500 zł! Nawet emerytów stać na takie eskapady).

A w czasie mej nieobecności nadeszły 2 interesujące e-listy, które przesyłam dalej

inż. Andrzej T. Chronowski ( ONTARIO ), specjalista od pomiaru ciśnień (m. in. w samolotach) nadesłał takie oto PROZAICZNE wyjaśnienie przyczyny  katastrofy niemeckiego AIRBUSA w francuskich Alpach (nie wiem, czy o tym w Polsce pisano, więc przekazuję dalej):

PRAWDZIWE PRZYCZYNY KATASTROFY W ALPACH :

Ponizszy link dokumentuje problem techniczny 24 letniego AIRBUSA, ktory pojawil sie dzien wczesniej, zauwazony, a w zasadzie zaslyszany w powietrzu przez pilotow.

Co to jest WHISTLING NOISE ?   To jest zwykly prymitywny gwizdek, powietrze przeplywajace przez maly przekroj przy duzej predkosci, generuje dzwiek, czyli gwizdek.

Dokladnie to samo zdarzylo sie dzien przed katastrofa, nieszczelnosc kokpitu wywolala efekt gwizdka.

Na ziemi zalatano problem pobierznie i byle jak, gwizdek ustal ale sama nieszczelnosc nie byla profesjonalnie naprawiona.

Rozhermetyzowanie kokpitu mozna dziecinnie latwo ustalic analizujac CZARNA SKRZYNKE PARAMETROW LOTU, ktora znaleziono w Alpach, a ktora jest jednak bezuzyteczna….

CO SIE DZIEJE ?

Na wysokosci 11,600 metrow, kiedy samolot konczy wznoszenie, kapitan wychodzi do toalety. II pilot reguluje pokretlo automatycznego pilota, samolot jest troche za wysoko, nalezy zejsc do standardowych 10,000 metrow.

Ale w tym momencie jest najwyzsze cisnienie statyczne w maszynie wzgledem rozrzedzonego powietrza zewnetrznego, to cisnienie “wypluwa” niedbale zaklejona i zachlapana nieszczelnosc, kokpit momentalnie gubi cisnienie i jest rozhermetyzowany…

Zeby to zrozumiec, nalezy zapoznac sie z systemem HVAC w samolocie, ktory spelnia trzy funkcje :

  1. Zapewnia Komfort ( temperature, wilgotnosc, wymiana powietrza i usuwanie przykrych zapachow z toalety i kuchni ) zalodze i pasazerom,
  1. Doplyw tlenu ze specjalnych zbiornikow,
  1. I wlasnie rekompensata malejacego wraz z wysokoscia, cisnienia barometrycznego.

W SAMOLOCIE SA DWA SYSTEMY HVAC.

To jest odpowiedz na pytanie, dlaczego nie rozhermetyzowal sie kadlub.

Poniewaz tam dziala osobny, niezalezny HVAC. Rozhermetyzowany zostal tylko kokpit, a masywne, zamkniete i wzglednie szczelne drzwi stanowily bariere cisnieniowa.

Po “wypluciu” niedbale zalozonego uszczelnienia, kokpit rozhermetyzowal sie momentalnie, II pilot zgubil swiadomosc w ciagu kilkunastu sekund i nie zdazyl zalozyc maski tlenowej, lub maska, jak sie czesto zdarza, ugrzezla w przewodach i nie wyskoczyla. Nie zdazyl rowniez wcisnac przycisku DISTRESS SIGNAL.

Dodajmy, ze maski tlenowe powinny wyskoczyc tylko w kokpicie, jako ze sa dwa osobne systemy i sensor w kadlubie pokazywal cisnienie noramalne.

Automat, nastawiony wczesniej na opadanie pionowe ok. 15 m/s pracuje dalej, az do rozbicia samolotu…

Otoz kapitan i stewardessy wpadli w panike *.

Drzwi wcale nie byly zaryglowane. To zaloga powinna wiedziec, ze drzwi sa otwarte….

Po prostu roznica cisnien miedzy kadlubem i kokpitem wynosila ok. 900 HPa ( ok. 13 psi ).

Zadna sila ludzka nie pokona tak duzej roznicy cisnien i nie otworzy drzwi, ktore wygladaja na zaryglowane, ale nie sa zaryglowane….

Co nalezalo zrobic…?

Posluchac nas w Ontario…

Przylozyc zwykla serwetke do dolnej szczeliny drzwi, serwetka jest wessana…

Wtedy mamy dowod, ze chodzi o rozhermetyzowanie kokpitu….

Musimy otworzyc jakiekolwiek okno awaryjne, by rozhermetyzowac kadlub a tym samym wyrownac cisnienie miedzy kadlubem i kokpitem…

Natychmiast wyskakuja maski tlenowe, stewardesy pomagaja zalozyc maski wszystkim pasazerom….Tlenu starcza na pol godziny….

Kapitan swobodnie otwiera drzwi kokpitu, wchodzi i natychmiast zaklada swoja maske tlenowa….II pilot juz nie zyje….

Kapitan musi zejsc na wysokosc 2,000 metrow, ale tu uwaga, musi uzywac radiowysokosciomierza, to sa Alpy…   Zejscie jest dozwolone do ok. 3,000 metrow, jest O.K. tam tez mozna oddychac bez masek….. Po minieciu Alp kapitan schodzi do 1,500 metrow i dolatuje tak na pierwsze lotnisko…

KONKLUZJA I REKOMENDACJA.

  1. Oprocz wczesniej rekomendowanych przez ZESPOL ONTARYJSKI testow na zamrazanie RUREK PITOTA i niewielkich poprawek projektowych automatycznego sterowania w samolotach AIRBUS ( rowniez przedstawionych przez ZESPOL ONTARYJSKICH ) nalezy :
  1. Przeprowadzac cyklicznie, co pol roku, a takze po kazdej naprawie dotyczacej pokrycia, PROBY SZCZELNOSCI STATKU POWIETRZNEGO. Jest to szalenie proste, tanie i nie skomplikowane, jedyny trick polega na tym, ze nalezy stosowac faktor bezpieczenstwa i aplikowac cisnienie wyzsze, niz cisnienie uzyskiwane w maszynie na skrajnej wysokosci. Powinno to dotyczyc przede wszystkim starszych statkow powietrznych.

W nowoczesnym systemie kontrolnym, do ktorego jest podlaczona automatyka otwierania drzwi , musi byc protekcja bariery cisnieniowej w przypadku dekompresji jednej czesci statku powietrznego…

W przypadku dekompresji kokpitu, system kontrolny blokuje drzwi, albowiem ich otwarcie powoduje automatycznie dekompresje kadluba i naraza pasazerow na smierc z powodu braku tlenu…

Innymi slowy nie ma znaczenia kierunek otwierania drzwi, blokada nastepuje automatycznie poprzez sygnal czujnikow cisnienia roznicowego kadluba i kokpitu…

Andrzej T. Chronowski ( ONTARIO ).

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/germanwings-plane-crash-airbus-a320-underwent-maintenance-work-day-before-tragedy-10132169.html

Wolfgang Reinert said: “The plane was not grounded. The pilots had reported a whistling noise involving a flap. There was no safety issue. It concerned noise.

——————————————————

A to jest interesujące zdjęcie, ktore nadeszło ze Słowacji

Date: 2015-03-22 22:16 GMT+01:00
Podívejte se, co jezdí po kolejích přes Ostravu-Přívoz na Ukrajinu.

V českých sdělovacích prostředcích to asi neuvidíte.

(Popatrzcie co jeździ na kolei w pobliżu Ostrawy-Privoz w kierunku Ukrainy. Zdjecie ponoć zrobił starszy wiekiem strażnik kolejowy przy okazji sprawdzania znaków świetlnych na kolejowej bocznicy. Te wagony pojechały dalej w kieruku Słowacji – i dalej prawdopodobnie na Ukrainę)

Rybki dla Ukrainy

 Czy rosyjskie satelity tych pociągów nie widzą? Czy może specjalnie robi się tą prowokację z „rybkami” w odkrytych wagonach?

Może być bardzo gorące latem
MG

Ukraine War ~ NATO Echelon in Romania – YouTube

VIDEO Rozhovor skrze slzy: Sestra Ivo Stejskala, který padl na

https://vimeo.com/104096190     Porošenko – Veličenstvo kat

Advertisements

17 uwag do wpisu “Katastrofa Airbusa i pociąg z „rybkami” jadący na Ukrainę?.

  1. Tym czasem nam wciska się bzdurne historyjki o chorym psychicznie pilocie blokującym od wewnątrz drzwi do kokpitu i jego zawiedzionej miłości.
    Od początku wydawało mi się to wierutnym kłamstwem.
    Ledwie znaleziono jedną skrzynkę, a już puszczono w obieg bajkę o stukaniu do drzwi najpierw lekkim później mocnym niby pierwszego pilota
    A co do rakiet, jestem przekonany, że yankesi nie odpuszczą, że zrobią wszystko by rozpalać wojnę na Ukrainie i testować zarówno swoją jak i Rosjan technikę wojenną, pchając jednocześnie w militarny konflikt co głupszych w tym Polskę i kraje bałtyckie.
    Potrwa to zapewne parę ładnych lat tak jak w Wietnamie.
    Ile milionów w tym czasie zginie?
    Czym się to skończy?

    Lubię

  2. Dodajcie do tego testingi zachowan młodych ludzi poddanych KONTROLI UMYSLU i sterowanie ich uczuciami oraz nastrojami – to bardzo ważne !
    Wszystko zaczyna się od dyskotek i „grillowania” a konczy na wyższych uczelniach.
    Już mamy „mlodziez sterowana” i kierowana we wszystkich zawodach i profesjach.
    Pozostalo tylko z nia (mlodzieza) „dokonczyc dziela”,
    typu ZABIJ ojca/matke.dziadka,to dop0iero będzie gratka !

    W Polsce zyje jeszcze taki psychiatra ,któremu powierzono nawet ministerstwo i testowal najemnikow w tym wojskowych pilotow .

    Na psychiatri wiara rowna zrobia z cie nawet DURNIA !!!
    Najlepszy świadek to martwy świadek.

    Na Niemcach zawsze testowano dryl/dyscyplinę i posluszenstwo (slepe).
    Na Polakch wiare i glupote.
    Na Rosjanach wodke.
    Mieszanie ras na Ukrainie.
    W USA cywilow strzelanie.
    A w Afryce lenistwo i głodowanie.

    Milego tygodnia z piorunami i wszelkimi zaskoczeniami zycze !

    Lubię

  3. Kto zrobi inżyniera społeczna, próba przypomnienia administratorom Francji i Niemiec komu naprawdę podlegają?

    Lubię

  4. Kto zrobi tą dziurę w kadłubie?

    Może to jest inżyniera społeczna, próba przypomnienia administratorom Francji i Niemiec komu naprawdę podlegają?

    Lubię

  5. źródło http://fakty.interia.pl/raporty/raport-katastrofa-airbusa-w-alpach/aktualnosci/news-lufthansa-airbus-byl-w-swietnym-stanie-technicznym,nId,1704444
    cytat [Spohr poinformował, że w poniedziałek, podczas „rutynowej” naprawy mechanicy usunęli „problem z klapą koła”. Zapewnił, że usterka ta powodowała jedynie hałas i nie miała żadnego wpływu na bezpieczeństwo.] 😉
    Ale czarna [pomarańczowa] skrzynka słyszała hałas odsuwanego fotela uhm, uhm. oddech drugiego pilota przy hałasie w kabinie na poziomie 70 db – granie w banię, za przeproszeniem czytających.

    Lubię

  6. Mamy na temat katastrofy w mediach światowych tz. pierdu – pierdu

    Dziwne, że w tych czarnych skrzynkach nie można zamieścić zapisu taniutkiej kamerki typu ,,dual” filmującej to co się dzieje w kabinie i w przedziale dla pasażerów a także trasę lotu. Czy powodem jest fakt, że wówczas nie można by manipulować informacjami na temat katastrof?

    Lubię

  7. Im bardziej skomplokowany sprzet,maszyna az po statek kosmiczny tym latwiej można go unieruchomić, zniszczyć !
    Nawet wspolczesne samochody ze skomplikowana elektronika (komputer i moduly sterujące poszczególne uklady) można bardzo szybkoi zdalnie nie tylko zatrzymać ale unieruchomic „na zawsze”, wystarczy tylko znac kod fabryczny dla danego # VIN !
    Koszt naprawy nieopłacalny.
    Proszę sobie następny kupic i interes kwitnie.
    Kto handluje ten zyje !

    Lubię

  8. Od iż. Andrew Chronowskiego z Kanady przysedł jeszcze taki message:

    W normalnych warunkach nie zawracalibysmy glowy czcigodnym Adresatom glowy w Wielki Czwartek, ale sytaucja zmienia sie, jak w kalejdoskopie, po Swietach moze byc juz za pozno….Papa Franciszek z pewnoscia to wybaczy….

    Otoz jeden z zandarmow francuskich ( kobieta ) te skrzynke parametrow lotu dzisiaj odnalazla…Tak sobie, podczas przeczesywania terenu … Powinien byl byc najpierw wychwycony sygnal akustyczny, potem ekipa powinna pojsc za tropem…

    (MG – pokazywali w TVP jak znaleziono w popiole tę „czarną skrzynkę”. Pełny cyrk, przecież te urządzenia przez cały miesiąc nadają sygnały, których źródło się łatwo lokalizuje za pomocą mini-urządzeń prawie identycznych z eletronicznymi nadajnikami/wykrywaczami alpinistów zagrzebanych pod śniegiem lawiny – a tutaj bez żadnego elektronicznego wykrywacza, „tak sobie przez przypadek” panienka wygrzebała z popiołu osmaloną „czarną skrzynkę”.)

    Ale nie badzmy az tak drobiazgowi, wazne, ze skrzynka jest…Swiatowa opinia publiczna sie tego domagala to i znaleziono lub znaleziono wczesniej znaleziona skrzynke…Gorzej jest z odczytaniem parametrow, ale tu opinia publiczna nie wie, o co pytac i czego sie domagac….

    Jaki jest nastepny krok… Po prostu wkladamy nosnik pamieci do komputera, odczytujemy najwazniejsze parametry, w tym przypadku cisnienie i temperature kokpitu tuz przed zderzeniem, a takze wychwytujemy aktywacje systemu, ktory zablokowal drzwi…

    Gdy to mamy, t.j. parametry potwierdzajace dotychczasowa hipoteze sledczych, Andreas Lubitz jest w tym momencie nie tylko oskarzony ale i skazany…

    Tego jednak nie mamy…Co zatem mamy?

    Zmasowana ofensywe mediow swiatowych o potwierdzeniu winy Lubitza :

    1. W jego personalnych komputerach, przypadkowo tez dzisiaj, znaloziono “dowody” iz pilot szukal wiadomosci, jak popelnic samobojstwo oraz szukal informacji o specjalnych drzwiach montowanych w samolotach po 9/11….

    Poza tym, rowniez dzisiaj, ogloszono “dowody”, ale nie z zapisu parametrow lotu, ale z rejestracji satelitarnych, ze samolot zmienial predkosc oraz systemy alarmowe na przemian sie wylaczaly i wlaczaly… To ma byc dowod, ze pilot dzialal swiadomie do samego konca….

    2. Kazdy mlody czlowiek grzebie w internecie, tam jest 80% badziewi i nie zawsze jest kontrola nad tym, co wyskoczy na ekranie…. Lubitz o zasadzie dzialania mechanizmow zamka mogl wyczytac wiecej z instrukcji samolotu ( w dziale dla mechanikow ) niz w internecie….

    3. Predkosc maszyny nie byla i nie mogla byc stala… Atomat , nastawiony na proceduralna ( w wypadku dekompresji ) wysokosc 100 stop, utrzymuje, mniej wiecej, stala predkosc pionowego opadania, wartosc przyciagania grawitacyjnego, gestosc powietrza sie zmieniaja wraz z wysokoscia, to i predkosc liniowa automatycznie jest dostosowywana…

    4. Sygnaly ostrzegawcze : TERRAIN ( AHEAD ), PULL UP oraz SINK RATE* zaleza od konfiguracji terenu, one nie musza wystepowac w stalym interwale czasowym…

    Np. TERRAIN ( AHEAD ) reaguje na kazda przeszkode terenowa, na wiezowce, wulkany, gory, ktore moga wystepowac takze powyzej trajektorii samolotu… W Alpach te przeszkody moga pojawiac sie w bliskiej odleglosci statku powietrznego i potem oddalac sie poza zasieg TAWS…. SINK RATE dziala od wysokosci 500 stop, a ta tez w Alpach sie zmienia w stosunku do toru maszyny….

    Innymi slowy nie ma zadnego dowodu, ze te systemy alarmowe wyciszal sam Lubitz….

    Przyczyny katastrofy niemieckiego AIRBUSA w Alpach byly zupelne inne**….

    Z powazaniem i Swiatecznymi Zyczeniami dla wszystkich Czcigodnych Adresatow:

    Andrzej T. Chronowski ( ONTARIO )

    *Bardzo ciekawy watek z tym SINK RATE. Gdyby pan Lasek zechcial wyjasnic, dlaczego w TUPOLEWIE nie bylo sygnalu SINK RATE ( a powinien byl byc) nie byloby calego niepotrzebnego zamieszania wokol Katastrofy Smolenskiej….

    Lubię

  9. Nie podaje się prawdy bo prawda kompromituje, podważa wiarygodność w niezawodność sprzętu i techniki no i w końcowym efekcie ludzie zaczynają bać się latania, co szybciutko przekłada się na spadek zysków .
    Tak czy inaczej wyjdzie na jaw, że ktoś tu mocno spieprzył sprawę i trzeba będzie za to zapłacić.

    Lubię

  10. „Zadna sila ludzka nie pokona tak duzej roznicy cisnien i nie otworzy drzwi, ktore wygladaja na zaryglowane, ale nie sa zaryglowane….” – w którą stronę otwierają się drzwi kokpitu? Mam wrażenie że do wewnątrz kokpitu. W związku z tym różnica ciśnień (niskie w kokpicie, wysokie w przedziale pasażerów) powinna je otworzyć.

    Lubię

  11. Kokpit to nie salon, mnie się wydaje, że ze względu na szczupłość miejsca drzwi otwierają się na zewnątrz.

    Lubię

  12. Dziś rano byłem przesłuchiwany w domu przez ABW z uwagi na poglądy na sytuację na Ukrainie, uwagę zwróciły moje filmy z YouTube. Zaświadczyłem, że nikt z Rosji mnie nie finansuje, i że nie mam żadnych kontaktów ani nie znam osobiście nikogo ze wschodu, co jest prawdą. Pytali mnie również o związki z „Falangą”, znajomość ludzi walczących po stronie separatystów oraz o kontakty z B.Bekierem.

    Lubię

  13. Czyli maja cie na swej liscie .
    Ale nie lekaj się ,przecież to powiedział nam nawet „papież polski”.
    Organziuj się a nie tylko mow czy pisz i razem z silnymi i młodymi WALCZIE o POLSKE z WROGIEM !

    Rosja czy Ukraina lub inne narody niech same robia „porządki wiosenne ” u siebie.

    Lubię

  14. tu mozna zobaczyc, jak dla mnie to na zewnatrz czyli pudzian i szwarcpompka dostaliby hemoroidow zanim otworzyliby te drzwi przy dekompresji kokpitu na wys 10000m, a ostatnio w tureckim airbusie pekla szyba w kokpicie i musieli ladowac

    Lubię

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s